Hva er Erling Haaland's beste tips for restitusjon?

Som de fleste vet, har Erling Haaland nå etablert seg som en av verdens beste fotballspillere og ble nylig nominert for "Ballon D'Or". Han ble den yngste noensinne til å score i 5 kamper på rad i Champions League og den raskeste til å nå 20 mål i konkurransen, på kun 14 kamper. Med sine enorme 3450 spilleminutter i 20/21 sesongen så har restitusjon vært et essensielt tema for den unge Jærbuen. 

Hvordan klarer han å prestere på et så høyt nivå uke etter uke?

I et intervju med Red Bull Salzburg i 2019, fortalte Haaland om noen av de viktigste elementene for å holde seg på topp over lengre tid. Den første biten handlet om det mentale. Der tar mye inspirasjon fra Zlatan Ibrahimovic og prøver å kopiere hans mentalitet for å holde troen på seg selv på topp. Det andre tipset fikk han fra lagkompis Alexander, som var å bruke blålys briller for å forbedre søvnen og restutisjonen hans. I intervjuet sier han "We are always trying to do everything better and are looking for things that help me and can make me even better. Alexander advised me to wear glasses in an evening that filter blue light out from television and mobile phones. That has a positive impact on the sleep hormone melatonin – which helps me to sleep better and my body to recover better. He really knows his stuff in these areas, and he has become a great friend who I trust". Haaland har fortsatt å bruke blålysbriller til den dag i dag fordi han merker godt effekten av å bruke dem (VG,2021). Veldig mange andre idrettsutøvere, studenter, og vanlige arbeidsfolk har gjort som han og nyter effekten av å redusere eksponeringen sin til skadelig blått lys.

Hvis du vil lære mer om effekten av blått lys kan du trykke på "Hva er Blått lys" i menyen vår. Eller hvis du vil teste effekten for deg selv så har vi selvsagt 100% pengene tilbake garanti, opptil 30 dager etter kjøp.


Legg igjen en kommentar

Merk, kommentarer må godkjennes før de publiseres